avocado

Avocado
Fructul de avocado are o consistență perfectă și conține un număr important de nutrienți, inclusiv un nivel ridicat de acizi grași omega 3. Tăiați efectiv un astfel de fruct în două și oferiți-l direct copilului, sau puteți să-l treceți prin blender pentru a-l înmuia și mai mult.

Fasolea boabe
Boabele de fasole și leguminoase sunt bogate în antioxidanți (de 10 ori mai mult decât portocalele) sau fibre, prevenind apariția constipației și asigurând o digestie sănătoasă. De asemenea, sunt bogate în fier și vitamina B. Pentru a reduce timpul de fierbere acestea trebuiesc înmuiate peste noapte, înainte de preparare.

Afinele
Sunt fructele cele mai bogate în antioxidanți și sunt foarte utile pentru creier, sistemul nervos, sistemul urinar, inimiă sau ochi, avnând un rol esențial în dezvoltarea copilului. Afinele conțin și cantități importante de fibre sau vitaminele A și C.

Nucile de cocos
Acestea conțin acizi grași cu catenă medie și au beneficii foarte similare celor ale laptelui matern, întărind sistemul imunitar, îmbunătățind digestia și reglând nivelul zahărului în sânge.

Semințe de chia
Și ele foarte bogate în antioxidanți, semințele de chia oferă mai mult calciu decât laptele neprocesat și aduc o zestre importantă de grăsimi omega 3, magneziu, fibre, potasiu, fier sau proteine.

Legumele cu frunze
Kale, broccoli, sfecla, spanacul, salata, varza – toate acestea sunt legume cu numeroși  antioxidanți, bogate în fier și folați. Conțin cantități importante de vitamina C, K sau calciu, utile pentru dezvoltarea sistemului osos.

Ouăle
Ouăle conțin substanțe cu rol important în dezvoltarea creierului la copii, dar și proteine, grăsimi omega 3, vitamina D, folați, antioxidanți (luteină), minerale (zinc, fier, seleniu).

Ovăzul
Pline de fibre solubile și insolubile, boabele de ovăz sunt de asemenea bogate în substanțe fitochimice, vitamina E, zinc, fier, magneziu sau seleniu. Ovăzul reprezintă o sursă importantă de proteine și o modalitate perfectă de a începe o zi de dimineață. Se poate consuma în combinați cu nuci, alune, fructe sau sirop de agave.

Quinoa
O proteină completă, quinoa este perfectă pentru copii mici. Lysina este un aminoacid care se găsește în quinoa și ajută la creșterea și regenerarea țestuturilor. Pe lângă aportul de mangan, fier sau magneziu quinoa nu conține gluten și reprezintă o alternativă la orezul integral din rețetele pentru copii.

Cartofii dulci
Printre cele mai nutritive legume din lume, aceștia sunt bogați în fitonutrienți și vitaminele A sau C. Având un gust dulceag și o aromă plăcută, cartofii dulci sunt foarte apreciați de copii mici.