soare

Arsurile provocate de soare sunt foarte comune vara, iar cine a suferit asemenea arsuri știe foarte bine că acestea pot fi foarte inconfortabile, uneori dureroase. Cei care nu vor sau nu pot evita expunerea prelungită la soare se pot proteja cu ajutorul cremelor speciale, însă acestea pot fi de multe ori toxice pentru piele. Chiar și după ce arsurile au avut loc se pot ameliora simptomele cu ajutorul iaurtului sau cojilor de cartofi de exemplu, însă cel mai bine ar fi dacă pielea ar fi pregătită din timp să facă față mai bine acestor probleme, printr-o nutriție adecvată.

Roșiile
Persoanele care au consumat un sfert de cană de roșii zilnic timp de 10 săptămâni au înregistrat un procent de înroșire a pielii cu 35% mai mic la expunerea la radiații ultraviolete. Se crede că factorul de protecție din roșii este dat de licopen, un carotenoid foarte puternic.

Căpșunile
Gustoase și bogate în vitamina C, cunoscută pentru capacitate de protecție a pielii, căpșunile reduc gradul de degenerare al ADN-ului pielii cauzat de expunerea la soare

Ceaiul verde
Printre beneficiile ceaiului verde, multe dintre ele datorate unui antioxidant numit catehină, se numără și protecția împotriva inflamațiilor pielii cauzate de radicalii liberi, accentuate prin expunerea la radiații solare.

Strugurii roșii
Quercitrina din strugurii roșii reprezintă un flavonoid care reduce de asemenea degradarea ADN-ului și protejează împotriva inflamațiilor

Fructele de pădure
Afinele sau zmeura conțin doze ridicate de acid elagic, protejând împotriva arsurilor solare

Citricele
Pe lângă faptul că sunt bogate în vitamina C, portocalele sau lămâile conțin limonen, un nutrient care protejează pielea

Rodiile
Acestea sunt bogate în acid elagic, iar un studiu din 2006 a arătat că rodiile pot ameliora arsurile la cei care le-au consumat zilnic timp de 4 săptămâni.

Pepenele verde
Este bogat în licopen și în primul rând hidratează, lucru foarte important în zilele de vară.

În timp ce o expunere moderată la soare poate fi benefică pentru organism, în special în ce privește reglarea nivelului de vitamina D, orice exces poate cauza probleme majore cum ar fi îmbătrânirea pielii, pierderea elasticității, apariția cancerelor de piele sau a cataractei la ochi. O alimentație sănătoasă însă ajută întotdeauna la prevenirea și protejarea împotriva împotriva acestor probleme.