Beetroot-juice-ingredients

Când majoritatea alimentelor pe care le consumăm sunt intens procesate, iar mediul în care trăim este poluat și generator de stres, ficatul devine foarte ușor suprasolicitat și începe să acumuleze toxine. Natura cunoaște însă o serie de plante și produse care pot avea un efect foarte important pentru detoxifierea ficatului, dintre care vom enumera câteva în cele ce urmează.

Usturoiul
Nu este nevoi decât de o doză destul de mică de usturoi poate activa unele enzime care ajută la eliminarea toxinelor din organism. Usturoiul este bogat și în allicin sau seleniu, doi compuși care îmbunătățesc activitatea ficatului.

Grapefruitul
Bogat în vitamina C și antioxidanți, sucul de grapefruit stimulează capacitatea de detoxifiere a ficatului, ajutând la eliminarea compușilor cancerigeni sau nesănătoși.

Sfecla sau morcovii
Aceste plante sunt bogate în flavonoide și beta-caroten, foarte importante pentru funcționarea ficatului.

Ceaiul verde
Dotat cu un conținut important de antioxidanți (catehine), ceaiul verde este nu numai o băutură energizantă ci și un factor de bază în stimularea funcției hepatice.

Plantele cu frunze verzi
Pline de clorofilă, ușor de preparat și delicioase, frunzele unor plante cum ar fi spanacul, muștarul, păpădia sau cicoarea îmbunătățesc producția și secreția bilei, substanța care elimină reziduurile din organism. De asemenea. aceste frunze verzi filtrează sângele de toxine și neutralizează pesticidele, chimicalele sau metalele grele.

Avocado
Un superaliment plin de nutrienți, avocado ajută la producția de glutationă, un alt compus care ajută ficatul să elimine toxinele.

Merele
Pectina și alți compuși din mere stimulează eliminarea și neutralizarea toxinelor din tubul digestiv, ușurând astfel povara asupra ficatului.

Uleiul de măsline
Uleiurile presate la rece precum cel de măsline, de cânepă sau de în sunt excelente pentru ficat atunci când sunt consumate cu moderație. Ele ajută la formarea unor lipide care pot absorbi toxinele din organism.

Grânele alternative
Quinoa, meiul sau hrișca reprezintă alternative foarte sănătoase la grâu și celelalte cereale, care pe lângă gluten (un compus inflamator) conțin și numeroase toxine acumulate atât pe perioada de cultivare (agricultura intensivă) cât și de procesare (fabricarea făinii albe). Intoleranța la gluten este legată și de un nivel anormal al enzimelor hepatice, lucru care afectează buna funcționare a acestui organ.

Legumele crucifere
Consumul de broccoli sau conopidă sporește nivelul de glucozinolat din organism, ajutând ficatul prin producția de enzime și eliminând substanțele cu potențial cancerigen.

Lămâile
Citricele sunt bogate în vitamina C, care ajută la transformarea toxinelor în substanțe solubile în apă, fiind astfel mai ușor de procesat pentru ficat.

Nucile
Cu un conținut important de arginină, nucile sunt bune pentru eliminarea amoniacului din organism. Grăsimile omega-3 și glutationa stimulează și ele capacitatea de detoxifiere a ficatului.

Turmericul
Condimentul preferat al ficatului, turmericul nu ar trebui să lipsească din preparatele pe bază de orez, linte sau alte legume.

Plante ca armurariul sau anghinarea sunt și ele excelente pentru detoxifierea ficatului, însă includerea lor în alimentație este mai dificilă, ele intrând mai degrabă în categoria suplimentelor. Toate produsele enumerate ar trebui consumate în mod regulat pe parcursul întregului an, pentru o funcționare normală a ficatului și a evita perioadele de suprasolicitare. Se recomandă ca de cel puțin două ori pe an să se facă o cură de detoxifiere, în care aceste alimente să fie folosite preponderent.