joint-pain

Inflamațiile articulare pot apărea ca urmare a unor probleme de sănătate cum ar fi artrita, guta sau stenoza spinală lombară. Inflamația apare ca urmare a unui răspuns imunitar și se poate manifesta prin umflături, roșeață, durere și alte senzații inconfortabile care pot afecta semnificativ calitatea vieții.

Remediile naturale împotriva inflamațiilor includ atât schimbări în stilul de viață cât și în ce privește obiceiurile alimentare. Consumul de alimente bogate în acizi grași omega-3 poate reduce drastic inflamațiile din organism, cu condiția păstrării echilibrului față de grăsimile omega-6. O sursă foarte bună de omega-3 este uleiul de pește, în special cel de sturion, păstrăv, somon sau ton. Alte alimente cum ar fi uleiurile vegetale (floarea soarelui, soia, șofrănel sau in), carnea sau ouăle sunt de asemenea bogate în omega-3.

O cauză a durerilor articulare este acumularea de acid uric în exces. Acidul uric este produs de ficat cu ajutorul purinelor, iar în mod normal este eliminat prin intermediul urinei. O dietă bogată în purine duce la supra-producția de acid uric, de aceea este importantă limitarea consumului unor alimente precum carnea, alcoolul, fructele de mare, sucul de fructe sau siropul de porumb.

Pe de altă parte, o serie de compuși reduc nivelul acidului uric din organism, între aceștia regăsindu-se vitamina C sau acidul folic. Vitamina C se găsește în citrice, kiwi, dovleac, varză roșie, broccoli sau ardei, în timp acidul folic (parte a complexului de vitamine B) poate fi asimilat din legumele frunzoase. Un consum suficient de apă zilnic poate ajuta de asemenea la eliminarea acidului uric.

Pentru a evita apariția inflamațiilor este necesară urmarea unei diete sănătoase, din care să nu lipsească legumele și fructele, cerealele, semințele, nucile, alte plante sau carnea de pui sau pește. În același timp se vor evita mâncărurile intens procesate, bogate în zahăr și grăsimi saturate, cum sunt cele de tip fast-food.

Foarte importantă pentru reducerea inflamațiilor articulare este și activitatea fizică. Nu se știe exact care este mecanismul prin care aceasta acționează pentru stoparea inflamațiilor, însă prin stimularea detoxifierii prin transpirație și a menținerii greutății corporale prin arderea caloriilor nivelul acidului uric poate fi menținut sub control. În plus, în urma exercițiilor fizice se produc niște proteine cu rol antiinflamator, numite chemokine sau citokine.