fasole

Majoritatea nutriționiștilor de astăzi recomandă ca surse de proteine în special carnea și produsele de origine animală, de unde s-ar putea deduce că vegetarienii sau veganii ar suferi de un deficit de proteine. În realitate, multe plante reprezintă o sursă de proteine mai importantă chiar decât carnea de vită, de pui sau de pește.

Spirulina și chlorella
Aceste două alge sunt considerate a fi printre cele mai potente superalimente, atât datorită conținutului de clorofilă sau fier cât și celui de proteine, care ajunge la aproximativ 45-75% din masa totală. Cantitate de proteine digestibile se ridică astfel la un procent de 12 ori mai mare decât în cazul cărnii de vită. Pudra de spirulină sau chlorella este folosită, pe lângă vegetarieni, chiar și de culturiști pentru creșterea masei musculare.

Roșiile uscate
Pe locul doi în topul celor mai importante surse de proteine vegetale se află roșiile uscate la soare, foarte bogate în potasiu, fibre dietetice, vitmaina K și alți nutrienți. Însă cel mai important este conținutul acestora de 11-16% proteine din masa totală, care le face cele mai puternice legume/fructe în acest sens.

Fasolea boabe
Toate tipurile de fasole boabe sunt în general o sursă bună de proteine, între acestea distingându-se soia (9-13%), lima, kidney, pinto, fasolea albă sau năutul.

Hrișca
Fără gluten și cu un index glicem foarte scăzut, hrișca conține mai multe proteine decât cerealele tradiționale ca grâul, porumbul, orezul sau meiul. În plus, hrișca are un conținut unic de aminoacizi care completează valoarea oricărei mese bazate pe cereale.

Quinoa
Un alt aliment fără gluten este și quinoa, al cărei conținut de proteine se poate ridica pînă la 14%. Quinoa este și o excelentă sursă de fibre dietetice, fosfor, fier sau magneziu.

Spanacul
Foarte cunoscut mai ales ca sursă de fier, spanacul conține de asemenea până la 13% proteine și poate fi folosit ca ingredient la o mulțime de preparate (paste, salate, supe, tocănuri sau pizza), prin urmare foarte ușor de inclus în dieta obișnuită.

Mazărea
Cu 8% proteine, mazărea este o legumă comună care poate fi preparată în diverse feluri și consumată tot timpul anului. mai conține importante doze de vitmaina a sau fier.

Porumbul
Este foarte bogat în proteine și calorii, bun energizant, de aceea se recomandă consumul acestuia înaintea programului de exerciții fizice.