pepene verde

În timpul zilelor călduroase de vară, deshidratarea se poate întâmpla oricând, uneori cu efecte serioase cum ar fi diareea, vomă, pierderi de cunoștință, dureri de cap, amețeli, etc. O metodă eficientă pentru a preveni deshidratarea și demineralizarea organismului este consumul de legume sau fructe proaspete, dintre care vă recomandăm câteva dintre cele mai potente.

Pepenele verde
Acesta este probabil cel mai hidratant aliment natural din lume, mare parte din compoziția sa fiind alcătuită din apă și săruri minerale (sodiu, potasiu, magneziu, calciu) esențiale pentru organism. În plus pepenele verde are un gust dulce, plăcut, fiind apreciat de majoritatea persoanelor.

Apa de cocos
În zonele toride din sud-estul Asiei, apa de cocos reprezintă unele dintre principalele mijloace al localnicilor de a-și potoli setea. Apa de cocos conține electroliți, vitamine și minerale care hidratează și sunt absorbite rapid în sânge.

Merele
Merele sunt disponibile în stare proaspătă tot timpul anului, fiind ușor de transportat oriunde v-ați afla, gustoase și pline de nutrienți. Consumul de mere nu numai că previne deshidratarea, dar asigură de asemenea o mulțime de nutrienți care previn apariția unor boli grave ca diabetul, bolile cardiovasculare sau cancerul. Merele verzi sunt de preferat celor roșii sau galbene, pentru că au un conținut mai redus de zahăr.

Ananasul
Un fruct zemos și delicios, ananasul ajută la detoxifierea corpului sau la pierderea în greutate – pe lângă faptul că este un excelent factor de hidratare.

Limonada (apă cu lămâie)
Apa reprezintă evident cea mai bună soluție pentru hidratare, însă atunci când este combinată cu zeama de lămâie devine mult mai plăcută și aduce numeroase beneficii pentru sănătate. Unul dintre principalele avantaje ale limonadei este prezența vitaminei C și a acidului citric, compuși esențiali pentru organism. Limonada nu ar trebui preparată cu adaos de zahăr.