vitamina C

Practic, vitamina C este cea mai importantă vitamină de care corpul omenesc are nevoie pentru o viață sănătoasă. Chiar dacă suferiți de o boală degenrativă gravă – boli cardiovasculare, cancer, diabet, osteoporoză, artrită, boli autoimune, etc. – vitamina C poate stopa și uneori ameliora evoluția acesteia.

Vitamina C trebuie consumată zilnic, în cantități de 1-2 grame pentru oamenii sănătoși, cei suferinzi putând consuma cantități mult mai mari fără fecte adverse. Vă prezentăm în continuare o listă a celor mai importante surse naturale de vitamina C.

Camu Camu este un fruct originar din pădurea amazoniană, care conține de aproape 30 de ori mai multă vitamina C decât portocalele. În plus, acesta este bogat în fier, potasiu și vitamine B. O jumătate de linguriță de camu camu uscat furnizează de 4 ori necesarul zilnic de vitamina C.

Amla, cunoscută și ca agrișa indiană, este un fruct bogat în antioxidanți folosit în medicina ayurvedică. Sucul de amla conține de aproximativ 20 de ori mai multă vitamina C decât portocalele.

Guava este de fapt fructul ce cel mai bogat în vitamina C din lume, sucul unui singur fruct oferind de 5 ori doza zilnică recomandată.

Ardeiul iute este una dintre cele mai accesibile surse de vitamina C, deși poate mai greu de tolerat decât celelalte articole din această listă.

Ardeiul gras roșu (cel verde mai puțin) este de asemenea bogat în vitamina C și nu ar trebui să lipsească din salatele dvs.

Acerola (vișina de Barbados) este mai puțin cunoscută, însă este disponibilă de multe ori sub formă congelată sau de pudră uscată. Conține de 65 de ori mai multă vitamina C decât portocalele.

Kiwi, un fruct de asemenea bogat în potasiu, conține aproximativ 70mg de vitamina C

Portocalele, deși nu sunt chiar cele mai bogate fructe în vitamina C așa cum se știe în tradiția populară, reprezită totuși o sursă importantă pentru acest compus.

Căpșunile trebuie luate și ele în considerare ca sursă de vitamina C, la fel ca și de antioxidanți și fibre foarte benefice sănătății.

Frunzele verzi, cum ar fi cele de muștar sau de varză, aduc de asemenea un aport important din această vitamină.

Pepenele (galben sau verde) reprezintă o modalitate gustoasă și răcoritoare de a acoperi necesarul zilnic de vitamina C.

Legumele crucifere (broccoli, varza de Bruxelles, conopida), dacă sunt consumate crude sau gătite la temperaturi mici, reprezintă o altă sursă importantă de vitamine, inclusiv C.