greens

Spanacul
Este unul dintre cele mai pline de nutrienți alimente, este disponibil de primăvara până toamna și este relativ ieftin. Singura problemă ar trebui să fie așadar cum să faceți să mâncați cât mai mult spanac – pentru că beneficiile acestuia sunt multiple: furnizează energie pentru organism, luptă împotriva radicalilor liberi prin intermediul antioxidanților și este plin de vitamine și minerale esențiale.

Goji
Fructele de goji uscate, așa cum se găsesc pe piață, sunt foarte ușor de consumat chiar și la serviciu sau în fața televizorului, ajutând astfel organismul să treacă mai ușor prin perioadele pline de stres și să lupte împotriva oboselii. Goji este și un bun stimulant pentru sistemul imunitar.

Avocado
Fructul de avocado este bogat în grăsimi mononesaturate, care ajută de fapt să eliminați grăsimile din corp. Carotenoidele din avocado ajută la menținerea unei vederi sănătoase și al unui nivel stabil al glucozei în sânge.

Quinoa
Sursă importantă de proteine și carbohidrați, quinoa este foarte spracă în grăsimi și colesterol, ajutând la echilibrarea indicelui glicemic și la energizarea naturală a corpului.

Broccoli
Devenit deja un etalon al alimetului perfect pentru sănătate, broccoli este o bună sursă de calciu, vitamina C sau vitamina K. Broccoli reduce riscurile de boli cardiovasculare sau de cancer, menține sănătatea ochilor și a sistemului osos.

Migdalele
Dacă nu sunt prăjite sau sărate, ceea ce le face să piardă mult din nutrienți și le adaugă substanțe nesănătoase, sâmburii de migdale ajută la îmbunătățirea masei musculare, previn accidentele vasculare și reduc colesterolul din sânge. Grăsimea din migdale ajută la o mai bună funcționare a creierului.

Sfecla
Anumiți nutrienți se găsesc numai în rădăcina sfeclă, așa că ar trebui să consumați regulat această plantă. Sfecla reduce tensiunea arterială, este plină de vitamine și minerale și este o importantă sursă de energie pentru corp.

Cartofii dulci
Sunt cunoscuți pentru capacitatea de a preveni atacurile de cord, mențin pielea sănătoasă și tânără ca aspect, ajută la energizarea organismului, îmbunătățesc sistemul imunitar și protejează împotriva radicalilor liberi – iată câteva din calitățile cartofilor dulci.

Roșiile
Ajută la foarte murt lucruri: previn apariția cancerului, întrețin sistemul cardiovascular și asigură o mulțime de nutrienți. Roșiile pot fi consumate într-o varietate de feluri, proaspete sau conservate, și ar trebui să fie o constantă în dieta fiecăruia.

Zmeura
Este plină de antioxidanți, are un gust plăcut și luptă împotriva inflamațiilor care pot degenera în boli grave.

Fasolea neagră
Ca orice alimet de culoare închisă, fasolea neagră conține antioxidanți, reglează nivelul de zahăr din sânge și este sațiosă, ajutând la scăderea în greutate. Conținutul de fibre din fasole asigură un tranzit intestinal ușor.

Pepenele galben
Nu ar trebui să vă sperie faptul că pepenele galben este pe lista alimentelor cu potențial caloric negativ, acesta este plin de vitamine și antioxidanți benefice pentru funcționarea inimii sau a plămânilor.

Pepenele verde
Un rival al roșiilor în ce privește cantitatea de licopen, pepenele verde este binevenit în lunile toride de vară, hidratează corpul și asigură o cantitate importantă de vitamine și antioxidanți. Nu conține aprioape deloc grăsimi, însă poate ridica nivelul de zahăr din sânge dacă este consumat în cantități prea mari.

Grapefruit
Nivelurile ridicate de vitamina C sau carotenoide din grapefruit îl recomandă ca veritabilă sursă de sănătate pentru întregul corp.

Asparagus
Este o plantă cu importante calități de detoxifiere și o sursă de antioxidanți care luptă împotriva degenerării celulare. Asparagus este de asemenea indicat pentru o activitate cerebrală sănătoasă.

Varza
Plină de vibre, varza ajută sistemul digestiv să funcționeze normal, scade nivelul de colesterol din sânge, previne cancerul și furnizează o doză importantă de antioxidanți.