cafea

Dacă vreți să faceți cafeaua zilnică mai sănătoasă, trebuie pe de o parte să renunțați a adăuga zahăr rafinat sau lapte, iar pe de altă parte a o îmbogăți cu diverse suplimente care o pot aduce la statutul de super-aliment. Iată în cele ce urmează câteva dintre aceste produse.

Sarea de Himalaya
Numai câteva boabe de sare de Himalaya ajută la o mai bună absorbție a antioxidanților din cafea și previne senzația de deshidratare de după.

Uleiul de cocos
În loc de lapte sau alte grăsimi, adăugați în cafeaua zilnică ulei de cocos natural, presat la rece. Acesta are proprietăți antimicrobiene, energizează, stimulează memoria și metabolismul, și are multe alte beneficii.

Cardamomul
Acest condiment extrem de apreciat conține electroliți, vitamina C, fier, fibre și este foarte benefic pentru sănătate. Gustul și mirosul său sunt cu adevărat speciale, ceea ce face din cafeaua cu cardamom o aromă rafinată greu de uitat după ce ai încercat-o prima dată.

Scorțișoara
O scorțișoară de cea mai bună calitate cum este cea de Ceylon ajută la echilibrarea psihică, reglarea tensiunii arteriale, scăderea în greutate, stimularea metabolismului ș.a. Cafeaua cu scorțișoară este de asemenea o plăcere greu de refuzat.

Ciuperci reishi (ganoderma)
Se poate prepara în întregime o cafea din ganoderma, dar este mai ieftin să amestecați puțină pulbere de ganoderma (maxim jumătate de linguriță)  în cafeaua zilnică. Această ciupercă are la rândul ei numeroase beneficii dintre care cea mai importantă este întărirea sistemului imunitar. Chiar dacă pentru unii gustul său poate părea amar, acesta se potrivește bine cu cafeaua obișnuită.

Cacao
Pudra de cacao naturală conține minerale și numeroși antioxidanți, care previn cancerul sau bolile cardiovasculare. Un amestec de ciocolată fierbinte și cafea este prin urmare sănătos și foarte plăcut.

Alte condimente
Dacă ați încercat și v-a plăcut cafeaua cu scorțișoară sau cardamom, cu siguranță veți aprecia și alte arome de condimente cum ar fi nucșoara, cuișoarele sau ghimbirul. Acestea au în plus și numeroase beneficii pentru sănătate.