miere

Dacă sunteți un iubitor al dulciurilor dar vă temeți de consecințele negative pentru sănătate ale zahărului rafinat, puteți apela la diverși îndulcitori naturali care în afara gustului pot aduce și alte beneficii suplimentare.

Stevia este de exemplu un îndulcitor de până la 200 de ori mai puternic decât zahărul obișnuit și poate fi folosită atât la gătit cât și în compoziția băuturilor răcoritoare. Disponibilă sub formă lichidă, de frunze uscate, tablete sau pulbere, stevia nu conține calorii și nu are efecte secundare ca îndulcitorii artificiali cu aceleași proprietăți. Poate fi consumată și de diabetici, întrucât este reținută în intestine și nu se absoarbe în sânge, lăsând glicemia nemodificată.

Siropul de arțar provine din seva extrasă din acest arbore, trecută printr-un proces de fierbere pentru eliminarea apei în exces și concentrarea aromei și proprietăților nutriționale. Fierberea siropului de arțar amintește de procesul fabricării melasei, rezultând un lichid închis la culoare și cu o aromă pronunțată de caramel.

Mierea este și ea un îndulcitor similar zahărului ca proprietăți, însă cu o compoziție total diferită. Dacă zahărul alb are un efect nutrițional aproape nul și numeroase calorii, mierea are aproximativ același număr de calorii însă o compoziție plină de nutrienți. Mierea este unul dintre alimentele foarte rare care conțin aproape toate elementele naturale, are o aromă delicioasă și poate fi adăugată foarte ușor la orice preparat.

Alcoolii dulci reprezintă un substitut al zahărului des întâlnit în produsele pentru diabetici, având foarte puține calorii și un efect de îndulcire superior. Între acești alcooli cei mai reprezentativi sunt eritritolul și xylitolul.