rodii

Rodiile sunt menționate în multe texte antice (inclusiv în Biblie) pentru proprietățile lor nutriționale sau terapeutice. Într-adevăr, semințele aflate în interiorul acestui fruct reprezintă o sursă importantă de fibre dietetice, folați, potasiu sau vitaminele C și K.

Conform cercetărilor efectuate asupra rodiilor, acestea conțin 124 de substanțe fitochimice diferite, unele dintre ele acționând în mod sinergic în ce privește capacitatea antioxidantă sau antiinflamatoare. De exemplu, sucul de rodii conține cea mai mare concentrație din lume de tianine, anthocianine și acid elagic, trei compuși polifenolici cu puternic rol antioxidant.

Mulți dintre nutrienții din rodii ajută la protejarea inimii și a bolilor cardiovasculare, reducând distrugerile provocate de inflamații și stresul oxidativ – doi dintre factorii cheie asociați cu apariția acestora. Un studiu efectuat pe durata a 3 ani asupra pacienților cu blocaje la nivelul vaselor de sânge a arătat că sucul de rodii poate reduce tensiunea arterială și dizolva aproximativ 30% din placa arterială. Concluzia reieșită de aici a fost aceea că profilul antioxidant din semințele de rodii este cel care distruge colesterolul rău și protejează vasele de sânge.

În afară de efectele asupra sistemului cardiovascular, rodiile aduc multe alte beneficii pentru sănătate. De exemplu, în unele tradiții acestea sunt folosite pentru a trata ulcerațiile la nivelul gurii, stomcacului sau veziicii. De asemenea, rodiile erau administrate copiilor cu viermi intestinali pentru eliminarea acestora.

Unele studii au arătat că rodiile pot reduce riscul apariției cancerului de prostată la bărbați și minimiza simptomele menopauzei sau riscul de cancer de sân la femei.

Semințele de rodie pot fi consumate crude, adăugate la salate sau trecute prin storcător pentru a le transforma în suc. Un pahar de suc de rodii conține mai mulți antioxidanți decât vinul roșu, merișoarele, afinele sau ceaiul verde. Semințele de rodii se găsesc și sub formă deshidratată sau de extracte.